למה לא מצליח לפרסם במרקטפלייס – גלו את הסיבות!
למה לא מצליח לפרסם במרקטפלייס? 10 סיבות תכלס שיתנו לך להבין מה לא בסדר
כולנו מכירים את זה: השקעתם שעות על שעות בפיתוח המוצר המושלם, תכננתם את האסטרטגיה העיצובית כמו שנחמד לתכנן בגדים למבקר שהולך למסיבת קיץ גן עדן. ואז, כאשר אתם סוף סוף מעלים את המוצר שלכם למרקטפלייס – שקט, דממה, רוחות שורקות כמו בסצנה מסרט בודד. אז מה קרה? איפה כל הלקוחות הפוטנציאליים שלכם? ככה, ממש מפודחים? בואו נצלול פנימה ל-10 סיבות שאולי מונעות מכם להצליח לפרסם במרקטפלייס, ואולי תצטרכו לשקול להחליף כמה דברים בקמפיין שלכם.
1. תמונה המערערת את המציאות
האם התמונה של המוצר שלכם נראית כמו שניחשתם בצילומים מקצועיים? או שזו פשוט תמונה מצחיקה שאנחנו מראים לאנשים בכישרון? אם התמונה שלכם מזכירה יותר את מסיבת סיום הרבה יותר מאשר מוצר למכירה, בהחלט יש מקום לשדרוג!
2. תיאור המוצר שאפילו גוגל לא מבין
כתבתם תיאור כל כך בליל שהוא קורא כמו ספר שלא נקרא באף שפה בעולם? אם אנשים לא מבינים מה זה בדיוק המוצר שלכם, תצטרכו לשתול כמה מילים ברורות על מה המוצר עושה ולמה הלקוחות צריכים אותו. ובלי לשכוח לזרוק פנימה קצת הומור כדי לשמור על העניין.
3. חיפושים במחירים גבוהים
- אל תפקידו את מחירי המוצרים שלכם כאילו אתם מחדשים קלפי פוקר. אם המחירים שלכם גבוהים בשוק, אנשים עלולים לעבור למתחרים שלכם במהירות הבזק.
- תשקלו הצעות בעבודה: האם אתם יכולים להציע הנחה למי שרוכש בתנאים מסוימים?
4. מתחרים שבאמת יודעים מה שהם עושים
אם יש לכם מתחרים מוכשרים עם פרופילים מרשימים ומעוצבים, זה הזמן להרים את היעילות. אל תתנו לתחרות לאיים עליכם; לך תראה מה אחרים עושים ואילו טכניקות הם משתמשים.
5. חוסר פניות לתובנות שיווקיות
שיווק הוא משחק של פניות, ואפילו חיפוש במודל עסקי כל כך מלכותי כמו מרקטפלייס מצריך להבין תובנות מהותיות. אם אתם לא מתאימים את התוכן שלכם לקהל היעד, יכול להיות שתחפשו במשך חודשים לקונים. מה זה אומר? תשקלו ליזום סקר קטן או לתקשר עם לקוחות קודמים.
6. ביחרו את המרקטפלייס הנכון
חשוב לדעת היכן אתם מפרסמים. לכל מרקטפלייס יש סוג קהל משלו. האם פרסמתם את המוצר שלכם על מרקטפלייס המיועד לצעצועי ילדים כשאתם באמת מנסים למכור מזון קפוא?
7. המלצות – לא מדברים על זה ברצינות?
מישהו בכלל יודע מי אתם? אם יש לכם המלצות מלקוחות קודמים, חשבו להוסיף אותן. אנשים אוהבים לדעת שהם חלק מקהילה או קבוצה, ולכן ההמלצות הם נשק שיווקי!
8. שיטות שיווק ישנות – אנחנו בשנת 2023!
אם אתם עדיין סומכים על מודעות בעיתונים כדי לדחוף מכירות, הגעתם לאחור. השתמשו ברשתות חברתיות, פרסום ממומן, סדנאות, הרצאות, או נארו את הקהל – התעוררו!
9. הגדרות קידום שמזכירות קרה בבריכה
אם הקידום שלכם יושב בקניון ומבקש מחכה ללקוחות, זה הזמן להוריד את הבגדים החמים. שימו לב להגדיר קידום נכון שישאיר חותם. איך אתם יכולים לקדם את המוצר שלכם במרקטפלייס בצורה אפקטיבית?
10. פרופיל עסקי שאין בו שום עוררות
אם אתם לא משקיעים מספיק זמן על הפרופיל העסקי שלכם – אתם מתכננים לא להיראות מקצועיים או לא מעניינים. הקפידו להתעדכן באינפורמציה ולגרום ללקוחות להרגיש שאתם גישה ייחודית שמרפדת דרך עסקית קשה.
שאלות ותשובות שעלו אצלכם?
- מה עזר לאחרים להצליח במרקטפלייס?
לגשת מחקר ולהשתמש בקמפיינים של מתחרים. - האם התמונות באמת חשובות?
כדאי, כן! התמונה היא כרטיס הביקור הראשון שלכם. - שיווק – מה זה הפלא הזה?
שיווק זה בדיוק מה שאתם עושים כשאתם מנסים למכור את המוצר שלכם. - למה לא כולם מבינים את התיאור שלי?
יתכן שקללתם אותו במונחים יותר מדי מקצועיים או לא ברורים. - איך ניתן לדעת אם המחיר שלי גבוה מדי?
ביצוע סקר שוק לבדוק מחירים של מתחרים.
בסופו של יום, ההצלחה במרקטפלייס דורשת השקעה, הבנה והכנה. אם תעקבו אחרי הטיפים האלו, תמצאו את עצמכם בדרך הנכונה. ואל תשכחו, לפעמים צריך רק קצת הומור בכדי להעביר את המסר!
כתיבת תגובה