מה המשכורת האמיתית של נהג משאית בישראל?
המשכורת המסתורית של נהגי המשאיות: מה הם באמת מרוויחים?
בואו נדבר על אחד המקצועות המרתקים והקצת לא מזוהים במיוחד – נהגי המשאיות. חלקם עשויים לחשוב עליהם כעל גיבורי על של הכבישים, אחרים רואים בהם פשוט עובדים שחור מהבוקר עד הלילה, בלי דקויות. אבל מה באמת מרוויחים נהגי המשאיות? בכוונה הפכנו את השאלה הזאת לפשוטה, כדי שכולנו נוכל להבין – עד כמה הכסף שהם מקבלים מעניין! בואו נצלול.
מה קובע את השכר של נהגי המשאיות?
אז לפני שנבין את המספרים, חשוב לדעת שיש לא מעט גורמים שמשפיעים על השכר. נסקור כמה מהם:
- ניסיון: כמו בכל מקצוע, עם הזמן והניסיון השכר עובר עליות. רוב נהגי המשאיות הוותיקים מרוויחים טוב יותר מהחדשניים.
- סוג הרכב: נהיגה במשאית גדולה, כמו טנדרים או משאיות מתקדמות, לרוב תשפיע על גובה השכר.
- מרחקים: נהגים שעושים טיולים ארוכים מרוויחים לא אחת יותר מאלה שעובדים בקווים קצרים.
- תחום העבודה: נהגים במשאות ייחודיים (כמו מזון, תרופות או חומרים מסוכנים) עשויים גם להרוויח יותר.
הנה מה שצריך לדעת על שכר נהגי משאיות!
כשהמספרים מדברים, כדאי להאזין. ומפתיע לגלות ש-שכר ממוצע של נהג משאית נע בסביבות 8,000–15,000 ש"ח, תלוי בעבודה ובניסיון. טוב, זה לא הרע במיעוטו, אבל כמובן שאנחנו רוצים יותר מתשובה יבשה. בואו נצלול לעומק:
האם השכר משתנה בעונות שונות?
כמובן! יש תקופות בשנה שבהן נהגי המשאיות עובדים יותר, כמו הימים שלפני חגים, כאשר יש יותר משאות לטעון ולפרוק. זה לא מוזר כאשר יש ביקוש גבוה לשירותים שלהם, השכר גם לעיתים יכול להקפוץ. לא משעמם פה בכלל!
או קיי, ומה עם שעות נוספות?
אה, אנחנו מגיעים לתחום שהנהגים לא תמיד אוהבים לדבר עליו – שעות נוספות. לא אחת תמצאו נהגי משאיות שנותנים את הנשמה ומסכימים לעבוד שעות ארוכות מעבר לשיא שעות העבודה. כמה מגניב זה כשהשכר הכולל יכול לקפוץ בבת אחת?!
נראה שכולם מרוויחים יותר – אז מה הבעיה?
בואו נודה בזה, עבודה כנהג משאית לא תמיד קלה. יש עייפות, סיכון בכביש ולחץ להיכנס בזמנים. עד כמה שזה נחמד לשמוע על שכר נאה, עלינו לקחת בחשבון גם את החששות והאתגרים. ייתכן ונראה שנטיית השכר טובה, אבל מה באמת מוצאים נהגים בארץ?
- עבודה בלילה – פה חלה ירידת שכר.
- מכירות דלק – בעשר השנים האחרונות מחיר הדלק עלה, ונהיגת משאית הפכה לכאוס כלכלי.
למה כל כך קשה למצוא נהגי משאיות?
פה אנו רואים מגמה ואז עולים השאלות – האם בהיעדר נהגים מגיעות עוד משאיות? השאלה היא: מדוע יש כל כך הרבה עובדים שיכולים למלא את התפקיד? הבעיה המוכרת היא שהעבודה עשויה להיראות מסוכנת יותר מאחרים. פשוט לא כולם מסכימים לחיות על הכביש.
האם יש עתיד בתחום?
קשה לדעת מה יקרה בעתיד, אבל נראה שההתקדמות הטכנולוגית בינה מלמדת אותנו דבר או שניים. מכוניות נהיגה אוטונומיות עשויות לחשוף נדבך חדש של תעסוקה, שאלה יכולים להיות מפתיעים. אז מה יקרה כשנהגי המשאיות יהפכו להיות דבר מה עבר?
שאלות ותשובות – דברים שצריך לדעת!
ככה שאם אתם שואלים את עצמכם שאלות, זה מה שנעשה:
- מהו השכר המינימלי לנהגי משאיות? – השכר המינימלי משתנה בהתאם להסכם עבודה, אך גרסה כלשהי היא בסביבות 7,500 ש"ח לחודש.
- האם נהגים לפי שעות או לפי קילומטרים? – רבים נהגים לפי שעות, בעוד אחרים מקבלים שכר לפי כמות הקילומטרים.
- האם יש סוגי הסכמים שונים? – בהחלט! מענקי פרמיה, נסיעות לחו"ל ותגמולים נוספים לאור קשיים.
- מה הם הקשיים של נהגי המשאיות? – לחץ עבודה, תקלות מכניות, עייפות באורך זמן – אין ספק שמדובר במקצוע קשה.
- איך מרוויחים יותר כסף? – התמקדות בניסיון ודרכונים כמה שיותר ספציפיים (כרטיסים על משאיות כבדות, לדוגמה).
אה, והנה הכוכב שבקבוצה: סביבת העבודה. הפחד מכך שחלקם לא מצוידים בכלים או בתנאים. אי לכך, יש צורך לחשוב עלפתרונות, ולתכנן יציאה ממושכת ובריאותיין לנהגי המשאיות.
סיכום: מה למדנו?
בדיוק כמו המרתק של כל מדינה, נהגי המשאיות הם חלק מהעולם הכלכלי שלנו שאנו לא זוכים לדעת עליו מספיק. המספרים לא תמיד מדברים בעד עצמם, אז וודאי שצריך להקשיב גם למה שבא מצידם. עם זאת, עד שנראה יותר פתרונות לבעיות התחבורה, נצטרך להמשיך להסתדר עם מה שיש. אבל בכל זאת – הערכה לציבור הנהגים, שידאג לנו גם בכבישים וגם בנוגע לשכר שלהם!
כתיבת תגובה