הכל על איך להגדיר תעריפי משלוח בווקומרס
איך להגדיר תעריפי משלוח בווקומרס
בעידן שבו קניות באינטרנט הפכו להיות לא רק פופולריות אלא גם חיוניות, אחד האתגרים הגדולים ביותר שבווקומרס נפגש עם בעלי העסקים הוא עניין תעריפי המשלוח. מתברר שזה לא רק עניין של לקבוע מחיר ולתלות שלט "משלוחים בכל הארץ". יש כאן עולם שלם שדורש הבנה מעמיקה, תכנון נכון ולעיתים גם קמצוץ של הומור. אז איך קובעים תעריפי משלוח שיתאימו לצרכים של הלקוחות שלכם וגם לבעיות הכיס שלכם? בואו נתחיל!
1. למה זה חשוב? לא רק בשביל הרווח!
מה שחשוב להבין הוא שתעריפי משלוח עשויים להזיז את הכף בין לקוחות שמכוונים לקנות לבין כאלו שמעדיפים לסגור את הדפדפן ולחזור למאפרה עם האפרוח המחשמתי שלהם. בא נעשה קצת סדר, נבנה את התמונה המלאה:
- לקוח מרוצה = לקוח חוזר: כשמחיר המשלוח ברור ושקוף, הלקוח מרגיש בנוח לקנות יותר, אולי אפילו עד שמונה שקלים למשלוח.
- תחרות: השוק של היום מצריך לעיתים התאמות בבחירות שתעשו ע"מ להישאר תחרותיים.
- שדרוגים ושירותים נוספים: על ידי תמחור נכון תוכלו להציע יותר, כמו משלוחים מהירים, חינם מעל סכום מסויים או המתנה מיוחדת.
2. איך להוציא מספרים באפן נכון?
ככל שיש לכם יותר תובנות על העלויות שלכם, כך יהיה לכם יותר קל לקבוע תעריפים. אז איך עושים את זה?
2.1 חשבו את עלויות המשלוח שלכם
מומלץ להתחיל בלהשיג נתונים – עלויות צילום, קופסאות, דלק, וגם את לקוחות השירות משלוחים. ככל שתשקלו יותר פרמטרים, כך תוכלו לקבוע תעריף טוב:
- עלות המשלוח – כולל חבילות, דלק וסים (אתם לא רוצים שהתיבה שלכם תתפוצץ, נכון?).
- זמן ההגעה – חשבו גם כמה זמן ייקח לעובדים שלכם להכין את המשלוח (אך אל תגידו להם – שילמתם להם על זה).
- ביטוח – זה כמו לקנות כרטיסים להופעה של זמר שהוקץ.
3. ה-כיצד וה-למה של הגדרת תעריפי המשלוח בווקומרס
נגעתם בפרמטרים השונים. עכשיו למה זה חשוב ליישם את המידע הזה בווקומרס?
3.1 הכנס את הנתונים: כיצד להגדיר את התעריפים?
לאחר שבררתם את הכשלים האפשריים, אפשר להתחיל ולהכין את השמפניות:
1. ברוכים הבאים ללוח הבקרה של ווקומרס: זה המקום שבו נפגשים עוגיות עוגן לאסון וטיובים!
2. גש לתפריט: תחת קטגוריית "ווקומרס", בחר באפשרות "משלוחים."
3. יצירת אזורי משלוח: זו לא מסיבה – לא, אבל תתחילו לקבוע את האזורים שבהם תרצו לשלוח.
4. הגדר את תעריפי המשלוח: תלחצו על "הוסף תעריף" ותמלאו את כל מה שצריך – ממש כמו למלא טופס של רשות המיסים.
5. לסכם ולאשר: תוודאו שבדקתם את כל הנתונים כמו שצריך.
4. הטריקים הקטנים שיכולים לשדרג את הכל
אתם לא רוצים להשאיר לקוחות מתוסכלים, לכן אנחנו ממליצים להימנע מטעויות קלאסיות:
- המשלוח חינם: זה תמיד עובד, אז שימו את הסכום המינימלי כדי שזה יקרה.
- הנותן שירות: שיקול דעת חשוב נאמן לאופציה שלכם. שירות מהיר יכול להיות Plus!
- פרסום: השאירו לקוחות במעגל הלקוחות המתעניינים במבצעים נלווים והצעות מיוחדות.
5. שאלות שחשוב לשאול
אם אתם עכשיו תוהים על היגיון ונתונים נוספים, הנה כמה שאלות נפוצות והתשובות להן:
- מה קורה אם אני משנה את התעריפים שלי?
- שמרו על שקיפות – אם הלקוחות שלך יידעו, הם לא ירגישו מרומים.
- האם כדאי להוסיף אפשרויות משלוח מהיר?
- בוודאי! אנשים אוהבים אינטרנט מהיר, במיוחד כשזה מגיע למשלוחים.
- מה עושים כשמחיר המשלוח גבוה?
- עיבוד נכון של מידע והכן לתסכול שיווקי יוכל לשדרג את המצב.
- איך יודעים שהגעתי לתוצאה המבוקשת?
- תשקלו השוואת מכירות לפני ואחרי השינויים ותמיד תסתכלו על זה מהצד של הלקוח.
- מה הבעיה במשלוח חינם?
- בלי תקציב, נגמרה מסיבת השולחן. צריך להיות הוגנים כלפי הכיס שלכם.
6. לסיכום, אתם בדרך הנכונה!
אז אם סיימתם את הקריאה ועדיין לא סגרתם את הווקומרס שלכם, תחשבו פעמיים! תמחור של תעריפי משלוח הוא כמה חשוב שיקול שיווקי. דברו עם הלקוחות שלכם, הבחינו מה הם צריכים, והק
כתיבת תגובה