מנהלת אדמיניסטרטיבית שכר: כך תמצאי את המשרה המושלמת!
המנהל/ת האדמיניסטרטיבי/ת: יותר ממה שחשבתם
בעולם הפיננסי המהיר שבו אנו חיים, תפקיד המנהל/ת האדמיניסטרטיבי/ת הכה חיוני, הוא לעיתים קרובות מתחת לרדאר. מדובר במקצוע שדורש הרבה יותר מאירגון טבלאות אקסל או שליחת מיילים. אמנם הצלחה בשוק העבודה עלולה להיראות כמו סוד כמוס, גיבורי הה everyday-business, אלה שעומדים מאחוריך בכל מקרה של כאוס, הם לא אחרים מאשר המנהלי/ות האדמיניסטרטיביים/ות. אז מה בעצם קורה מאחורי הקלעים? האם הם אנשי אלכימיה? ובכן, לא בדיוק, אבל הם בהחלט מוזיקאים של עשייה.
שכר: כשמנהלי/ות האדמיניסטרציה פוגשים את הכסף
מנהל/ת אדמיניסטרטיבי/ת עשוי/ה להרוויח שכר שמושפע מהרבה גורמים כמו ניסיון, מיקום וגודל הארגון. שורה תחתונה? זה לא תמיד קל להבין כמה הם מרוויחים, אז בואו נבין יחד.
- בואו נתחיל עם מספרים:
- עפי נתונים, מנהלי/ות אדמיניסטרטיביים/ות במדינת ישראל מרוויחים בממוצע בין 10,000 ל-15,000 ש"ח בחודש.
- מי שמבצע במקביל גם תפקידים של HR או ניהול פרויקטים יכול להגיע גם ל-18,000 ש"ח.
- וסתם כדי לחדד: מנהלי/ות אדמיניסטרציה בכירים/ות יכולים להגיע לשכר של למעלה מ-20,000 ש"ח. שאפו!
שאלות ותשובות
- מה קובעת את השכר של מנהל/ת אדמיניסטרטיבי/ת?
ניסיון, תחום העבודה, מעמד הארגון ומיקום גיאוגרפי הם כללים בסיסיים. הזמן שלך חשוב, ואתה שווה יותר כשהוא מבוזבז נכון!
- האם מנהלי/ות אדמיניסטרטיביים/ות יכולים להתקדם לתפקידים ניהוליים?
בהחלט! נראה שהם יודעים את כל הסודות הכמוסים של הארגון.
- מה הרכיבים הנוספים של השכר?
טעם טוב בקפה, ידע בקולקציית דוחו"ת המשרד ואפילו משקאות חמים בימות החורף. בכל אופן… בונוסים ואפשרויות קידום.
אפילו גיבורי העל מצליחים להיות אדמיניסטרטיביים?
אם חשבתם על חיי גיבורי על, תחשבו שוב. האם אתם יודעים שעבודת המנהלה האדמיניסטרטיבית דומה מאוד ללהיות גיבור על? הרי גם מנהלי/ות האדמיניסטרציה בפועל הם אלה שלא עליהם מתהדרת התודה. הם יכולים לארגן פגישות, לנהל לוחות זמנים, לדאוג לפיננסים של הארגון—אני מתכוון, זו כמות כישרון לא קטנה! אם היית יכול לשאול את מנהלי/ות האדמיניסטרציה, אולי הם היו מביעים דברים כמו:
- למה אף אחד לא מביא לי קפה מדי פעם?
- אם אני מוודא שכל הפגישות יתקיימו, מי ימצא לי זמן לארוחת צהריים?
- איך אפשר לעבוד בלי בוסים שמתקשרים כל רגע?
עבודה בתנאים משתנים – האתגר האמיתי
מנהלי/ות אדמיניסטרציה רבים חווים אתגרים משמעותיים—וירוסים במחשב, שיחות טלפוניות בלתי נגמרות, ודוברים דרמטיים בקולגה בארועי "יום פתוח". אבל אם יש משהו שכדאי לדעת, זה שיש גבולות ברורים:
- הם צריכים להגן על המידע הפנימי.
- ניהול פרויקטים לא תמיד ברופאים!
- החיים הם לא אתגר—הם משא ומתן עם שעות נוספות.
מי בתפקיד? המנהלת בהשתקפות
מנהלי/ות אדמיניסטרציה לא פועלים לבד. אלא אם כן אתה שואל את המזכירה החכמה שלך או את עצמך, היא נפוצה בהרבה תפקידים:
- מזכיר/ה: לספק תמיכה נפלאה.
- כוח עבודה: אין יותר עליון! צריך לסנן גישות מצחיקות.
- בנטל השרעף: התמודדות עם בעיות אדמיניסטרטיביות—זו עבודה מתמדת.
למה זה חשוב לדעת? החוויות ממנה
נכון, תהפוכות בעסק עשויות להשאיר אתכם לעיתים קרובות בסחרחרה. אך במילים פשוטות – כשאתם יודעים מה מנהלי/ות האדמיניסטרציה עושים מאחורי הקלעים, אתם יכולים גם להבין איך לייעל תהליכים.
וגם, האמת היא שיש בכל זה משהו מסקרן. כמעט כמו סדרה טובה, שאת לא רוצה להפסיק לראות. האתגרים, השיחות, הסודיות—יש באוויר תחושה של דרמה. מנהלי/ות אדמיניסטרציה הם אלה שיביאו את ה"מעבר" לחיים המשרדיים שלכם.
שאלות נוספות
- למה כדאי לי להיות מנהל/ת אדמיניסטרטיבי/ת?
כי אם אתה רוצה ליהנות מהדרמה המשרדית בלי משפחת קרדשיאן, זה המקום בשבילך!
- מה יש למנהלי/ות האדמיניסטרציה להגיד על העבודה?
כמובן – "אני לא רק מנהל/ת, אני מאמן פסיכולוגי בעבודה!"
- למה כל כך הרבה אנשים עושים את זה?
כי בסופו של דבר, זה מדהים להיות בצללים של כל מה שמתרחש!
סיכום: המנהל/ת האדמיניסטרטיבי/ת – גיבור/ה חסר/ת הכבוד
אז אחרי מה שראינו, אפשר רק לקוות שהמנהלי/ות האדמיניסטרציה לא ימשיכו להיות מתחת לרדאר. מדובר על עולם ומלואו; עולם מלא באתגר, הנעות, שררה, והרבה הרבה עשייה. עלינו להרים את הכובע בפניהם (או אולי רק את המקלדת) ולהעריך את העבודה הקשה שהם עושים. בסופו של דבר, כאשר החשבונות מתממשים והארגון נהיה פורח, זה הרבה בזכותם. תהליכים קורים, ושום דבר לא קורה במקרה – כמו שהחיים המשרדיים מלאים במחלקים רגישים ומדודמים, כך גם תפקידי המנהל/ת האדמיניסטרטיבי/ת הם בעצם יצירה של אמנות כיום.
כתיבת תגובה