התעמרות בעובדים: כיצד לזהות ולהתמודד עם התופעה

התעמרות בעובדים: כיצד לזהות ולהתמודד עם התופעה

למה התעמרות בעובדים היא לא בון טון ואיך אפשר להימנע ממנה?

רבים מאיתנו, בבוקר יום שני, מופתעים כשצריך להיכנס למשרד. הרי מה עשינו רע כדי להגיע למקום שבו חלומות מתו ופה שניים או שלושה אחודים מכתימים את דפי השולחן? גם אם נדמה שהשיחה על התעמרות בעובדים היא משהו ש"שייך למגזר אחר" – מימוש המציאות הזו ייחודי לכל משרד, חברה או אפילו עמותה. אז בואו נדבר על זה, כי לדבר על זה זו התחלה טובה.

מה זו בדיוק התעמרות בעובדים? אוקי, לא נתחמק!

ובכן, התעמרות בעובדים היא לא סתם שם מפוצץ. מדובר בסגנון ניהולי שכולל התנהגות בלתי הולמת כמו חרמות, התעמרות מילולית, זלזול בעבודה, הטלת משימות סחוטות – בקיצור, לצערנו, כמעט הכל אפשרי. אך השאלה שמעסיקה אותנו היא: מה גורם לכל הטירוף הזה? האם יש אצלנו סדקים באופי או במערכת יחסים פשוט לא טובה?

5 סימנים שהתעמרות בעובדים מתרחשת אצלכם במשרד

  • יש לכם תור של עובדים שמיואשים נורא מלהיכנס למשרד.
  • שיחות על שדרוגים או העלאות שכר נראות כמו קונספט של סרט מדע בדיוני.
  • נראה שהעובדים שוכחים מה זה "לעבוד בשתיים" ובמקום זה עובדים "בחלל" – בכוונה (שימו לב, זה לא בריא!).
  • עזיבה של עובדים יותר מהמאזן שבין ליונילי למיכל.
  • קבוצות וואטסאפ של עובדים שמפיצות שמועות רעות על המנהל (אופס).

תובנה מעניינת: מה פוגע יותר? מילה רעה או לחץ מתמשך?

שאלת מיליון הדולר היא: מה משפיע יותר על מצב רוחו של עובד – מילה רעה או לחץ מתמשך? מחקרים מראים ששני הגורמים הללו יכולים להזיק באותה מידה. לאור זאת, אם המנהל שלך משקיע זמן רב בזה, חשבו שוב אם זה המנהל הנכון בשבילכם. לא נעים מצידו להטריד את היחסים בעסק.

איך אפשר למנוע התעמרות בעובדים? 7 צעדים פשוטים!

  • תקשורת פתוחה: הקשיבו לעובדים שלכם, זה לא פשע!
  • הוקרת תודה: מילה טובה יכולה לשנות את היום של מישהו.
  • סדנאות לעובדים: העשירו את התרבות הארגונית.
  • תן דוגמא: הראה לעובדים דוגמה אישית בהתנהגות.
  • אפשר לקיים דיאלוג: דברו על כל דבר, כולל את הכאב!
  • בדוק את עצמך: גם בעצמך יכול להיות צורך בשיפור.
  • מדי פעם צחקו: הומור יכול למנוע מתח!

האם התעמרות בעובדים היא תמיד תוצאה של מנהל רע?

לא בהכרח. לפעמים זה נובע מתרבות ארגונית שלמה שצריכה שינוי. זה כמו לרפא מחלה – אם רק מכוונים את החיסון לאדם מסוים, האנושות ככלל תצא נפסדת. אז אם יש לכם מחלקת שיווק שעוסקת בהטחת רפש זה בזה – יכול להיות שהמקור הוא לא המנהל אלא משהו הרבה יותר עמוק!

שאלות נפוצות: התעמרות בעובדים – מה קורה כאן?

האם התעמרות בעובדים תמיד מתרחשת תחת לחץ?

לרוב כן, לחץ בעסק יכול להוליך להתנהגות לא נכונה. מעניין, נכון?

איך אפשר לדעת אם אני מתעמת עם התעמרות בעובדים?

אם אתם שומעים הרבה שיחות שליליות על המנהל או יש סדר יום שלילי – זה סימן!

האם זה קורה לכל סוגי העסקים?

בדיוק! התופעה לא עוצרת באף תחום או גובה.

מה המניע העיקרי להתנהלות כזו?

חוסר הכשרה, חוסר ביטחון עצמי וכמובן – פחד לאבד שליטה.

איך עובדים יכולים לפנות אם הם נפגעים?

בעיקר דרך אנשי משאבי אנוש או במכתבים הרשמית למנכ"ל.

סיכום: בואו נעשה שינוי!

אז אם אתם עובדים, מקומות העבודה שלכם אולי צריכים לעבוד על איך באמת לייצר אווירה בריאה ושלמה. יכול להיות שזה ידרוש מהמון משרדים להתחיל מהבסיס, אבל בסוף העניין שווה את זה. מתי בפעם האחרונה שאלתם את עצמכם: איך אני מרגיש בעבודה? ואם התשובה היא "לא טוב", אל תהססו! יש מקום לשינוי שאסור לעמוד בו. תשאלו את עצמכם כמה טובן באמת המשרד שלכם, ותהיו בטוחים שאתם לא לבד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן