הכירו את מטבע הביטקוין

הכירו את מטבע הביטקוין

הכירו את הביטקוין

גם אתם שמעתם על המטבע האלטרנטיבי ביטקוין אך טרם יצא לכם להכיר אותו לעומק? ברוכים הבאים אל עולמו של הביטקוין – המטבע המבוזר שפותח רק לפני שמונה שנים, בשנת 2009. באמצעות הביטקוין יש לכם את האפשרות גם לרכוש איתו מוצרים וגם להעביר באמצעותו כספים לכל נקודה בעולם ובכל נקודת זמן. ההתנהלות בביטקוין מבוססת על אנונימיות ועל ארנק וירטואליאלקטרוני בו אתם מחזיקים. במידה רבה, הביטקוין שבר את כל המוסכמות ושינה את חוקי המשחק שנותרו קבועים שנים רבות – לאורך כל שנות הכלכלה המודרנית.

2009: לידתו של מטבע הביטקוין

כאמור, הביטקוין הינו מטבע מבוזר. המשמעות היא שהמטבע אינו כפוף או משוייך לבנק או למדינה, או לשום גוף אחר. בעוד מטבעות שונים סובלים ממניפולציות שונות, מטבע הביטקוין הינו מטבע חופשי המבוסס על שוק חופשי – כזה המנוע רק על ידי היצע וביקוש בלבד. בשנת 2009, לפני פחות מעשור, נכרה המטבע הראשון של הביטקוין על ידי סאטושי נאקמוטו. אם גם אתם סקרנים לגבי זהותו, הרי שעד היום, שמונה שנים לאחר מכן, ישנה מחלוקת גדולה סביבה זהותו של אותו אדם. הביטקוין ממשיך לצבור קהל של אוהדים, תומכים ומשקיעים שכל אחד מהם תורם להגדלת התפוצה שלו והמסחר בו.

איך גם אתם יכולים להשיג את הביטקוין?

כאמור, פעולת הכרייה הראשונה של הביטקוין התרחשה בשנת 2009. הערכה הרווחת כיום היא שמסתובבים בעולם כ-16 מיליון מטבעות, כאשר הצפי הוא שבעוד כ-100 שנה לערך, יהיו בעולם כ-21 מיליון מטבעות, שהם גם תקרת המטבעות האפשרית. כלומר, מספר זה הינו הרף המקסימלי שיכול להיות למטבעות, מה שעתיד להוליד ביקוש רב וכך גם יעלה ערכו של המטבע המבוזר. כיום, הדרך שלכם לרכוש מטבעות ולהיכנס לזירת מסחר היא באמצעות כסף מזומן או תשלום באשראי.

היכן מאחסנים את הביטקוין שברשותכם?

אם המטבע הינו מבוזר ואינו כפוף לבנק, היכן מאחסנים אותו? אכן שאלה טובה שרבים כמהים לתשובה עליה. דמיינו לעצמכם את ההתנהלות היום יומית שלכם: את הכסף שלכם אתם שומרים בארנק, או לחילופין בחשבון בנק או כספת. עם הביטקוין, האלטרנטיבה הזמינה לכם היא הארנק הדיגיטלי. לכל משתמש יש כתובת ייעודית לאנרק שלו, ואל ארנק זה שולחים לכם מטבעות. הכתובת מבוססת על אותיות באנגלית ועל מספרים, כאשר מספר התווים עומד על כ-30 תווים. שימו לב כי כל ארנק מאופיין ברמת אבטחה אחרת, כאשר המטרה שלכם היא כמובן ליהנות מארנק מאובטח כמה שיותר. באפשרותכם ליהנות ממספר בלתי מוגבל של ארנקים ואינכם נדרשים לשלם כסף עבור פתיחתו של אחד כזה.

רוצה לעשות דריסת רגל בעולם הביטקוין? נא להשאיר פרטים ונחזור אלייך בהקדם!

הכירו את הביטקוין

ומה תוכלו לרכוש עם הביטקוין שלכם?

יש לכם ביטקוין – אבל מה עושים איתו בפועל? מעבר לכך שמסחר במטבע הביטקוין הוא אופציה שעשויה להניב רווח, הרי שישנם בתי עסק כיום המכבדים את המטבע. שמו לב: שימוש על בסיס יומי במטבע עוד טרם אפשרי ולא ניתן להסתמך אך ורק עליו, אך נפוצה כעת מגמה שיותר ויותר בתי עסק מאפשרים התקשרות עם כרטיסי אשראי המקשורים למטבע המבוזר, כך שתוכלו לשלם באמצעותו עבור שירותים ומוצרים. דעו כי ביפן לדוגמא, מכירים במטבע כאמצעי תשלום לכל דבר באמצעותו ניתן לבצע את שלל העסקאות.

העברת ביטקוין – איך היא מתבצעת בפועל?

יש לכם ביטקוין ואתם רוצים להעביר אותו הלאה? העברה של המטבעות מתבצעת באמצעות הוראה דיגיטלית. אם העברות בנקאיות עוברות דרך הבנקים, כאן כל העברה עוברת דרכם – בעלי הארנק. המטבע מאופיין במהירות רבה, כך שתוכלו להעביר במספר דקות בודדות את המטבעות לכל מקום בעולם!

במידה ותרצו להעמיק את היכרותכם עם עולם הביטקוין, ישנה האופציה של לימודי ביטקוין, בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן